מעגלים

חיבורים י"א - מעגלים


מסע ממעגל ה"עצמי", דרך מעגל "הקבוצה", אל מעגל "הקהילה"


?איך גורמים לקבוצת איך גורמים לקבוצת מתבגרים – שרוב הימים והלילות עסוקים בעיקר בעצמם – לצאת מהקונכייה ולהרגיש שהם חלק מרקמה אנושית אחת חיה?
איך גורמים לתלמיד י"א להרגיש שהוא חלק ממשהו גדול ממנו, משהו נצחי, שהוא חוליה חזקה בשרשרת אנושית-חברתית-לאומית?
איך מחברים תלמידת י"א לארץ בה היא חיה? איך גורמים לה להרגיש שייכות לחברה? להיות חלק מהמדינה
!יוצאים איתם למסע חיבורים
 טוב, אז לסיכום המסע המדהים הזה שעברתי איתכם ובזכותכם!  אני מודה שזכיתי בכם ! אתם מדהימים ! כל אחד ואחד מכם! היה לי כיף, מרגש, מעצים ופשוט מדהים !!! שמחתי להכיר אתכם, כל אחד ואחד מכם ! יש משהו מיוחד בכיתה הזאת... ואני מקווה שאני יוכל להמשיך להיות חלק מכם, ותודה על הכל

 


 

היום ראשון - חיבור לעצמי.

בשעת זריחה מוקדמת מתקיים טקס הפתיחה, וממנו יוצאים ליום של הליכה בטבע, ההופך בהדרגה למסע פנימי של התבוננות עצמית. כל אחד מגלה את סגולות האופי הייחודיות לו, את החוזקות והחולשות שלו, את השאיפות שלו, ואת הגבולות שלו. במעגל הסיכום, בשעת לילה, נוצרת ההזדמנות לשיתוף ולעיבוד החוויות.


 

היום השני – חיבור לקבוצה.

משימות לאורך המסלול מלמדות כל אחד איזה מתנות הוא נותן לקבוצה ואיזה אתגרים הקבוצה מציבה מולו. הכיתה מקבלת הזדמנות לגיבוש קבוצתי, באמצעות התגברות על קשיים ואתגרים, פיזיים וחברתיים.


 

היום השלישי – חיבור לקהילה.

יום שהוא מסע בין אדישות חברתית וניכור לאחר ולשונה, לבין הכרות עם האחר, התנדבות ונתינה. עיבוד החוויה הרגשית בסוף היום מאפשר לכל אחד לחוות את קבלת האחר, ולהרגיש את השייכות לקהילה ולחברה בה הוא חי.


 

 

 

ומהמסע הזה הם חוזרים קצת אחרת. משהו נשאר. משהו ישאיר חותם. משהו יישאר איתם לשנים ארוכות, ויחבר אותם אל עצמם ואל זולתם. "ואהבת לרעך כמוך", הרי זהו המסע כולו על רגל אחת.