תקשורת

חיבורים ז' - תקשורת


תקשורת בין אישית, תקשורת עם האחר, תקשורת עם השונה


איך גורמים לתלמידי כיתה ז’ לתקשר עם חבריהם לכיתה בצורה נעימה? איך עוזרים להם ליצור קשר מכבד עם בני/בנות המין השני? איך יוצרים אצלם פתיחות לקשר עם האחר והשונה
!יוצאים איתם למסע חיבורים
  “ אני רוצה לומר לכם שהיה לי ממש כיף אתכם. זה היה שונה, מגוון ומרתק להכיר את כל החברים מכיוונים כל כך לא מוכרים. למדתי לכבד, להכיר קצת את הטוב שבבנים ובעיקר היה לי פשוט מעניין. חבל שזה עומד להיגמר... ”
שירה, תלמידת כתה ז’

 


 

היום ראשון – תקשורת בין-אישית, עם חברים לקבוצה.

המסע הזה מתחיל מייד: כמה מאות מטרים בלבד מנקודת ההתחלה מקבלים התלמידים טעימה ראשונה מהאתגר האמיתי של המסע. זה ייראה להם כמו משימה פיזית, אבל בעצם זאת משימת תקשורת, בסיומה נשקף להם את אופן התקשורת ביניהם. זהו יום של מאמץ פיזי שמביא בסופו לפתיחות רגשית ומוכנות לאתגרי התקשורת של היום השני.


 

היום השני – תקשורת עם האחר ועם המין השני.

היום השני יעמת את התלמידים עם אתגר התקשורת עם האחר. התלמידים יתמודדו עם תרגילים המשקפים להם את ההבדל בין המינים ומעמתים אותם עם תפיסות העולם שלהם כלפי המין השני. בהמשך היום הם יעמיקו את יכולת התקשורת שלהם עם עצמם, ויתמודדו בסדרה של אתגרים פיזיים קבוצתיים המעניקים להם הזדמנות לגיבוש קבוצתי חזק ועמוק.


 

היום השלישי – תקשורת עם השונה, היכרות עם בני דתות אחרות.

בתום יומיים עמוסים באתגרים אישיים, קבוצתיים, ומגדריים, מגיעים התלמידים לאתגר התקשורת עם האחר, שהוא במקרה זה גם מאד שונה: שונה בדתו, שונה בתרבותו. הם יכירו את הנצרות והאסלאם ואת עיקרי האמונה שלהן, ייצרו תקשורת עם בני דתות שונות, ויגלו את המכנה המשותף הרחב בין הדתות.


 

 

 

ומהמסע הזה הם חוזרים קצת אחרת. קצת פחות בוטים וקצת יותר מכבדים, עם קשר טוב יותר לעצמם ולקבוצה, וקשר סבלני יותר עם האחר והשונה, שהרי כל קשר מתחיל בתקשורת.